Kundservice

Vi föredrar om du kontaktar oss via epost, då har vi bättre möjligheter för att ge dig ett bra svar.

Frågor angående produkter och dess egenskaper besvaras endast via epost.
Per telefon besvaras endast ärenden som rör beställningar och betalningar.

E-post: Kontakt@alternativhalsa.se

Vanliga frågor

Här kan du hitta svar på dom vanligaste frågorna, kolla igenom sidan innan du kontaktar kundtjänst. Vi svarar på ditt mail inom 24-48 timmar under vardagar på mailadressen kontakt@alternativhalsa.se

Frågor

Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag. När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. Normalt tar leveransen 1-3 vardagar.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi skickar endast till adresser inom Sverige.

Jag har inte fått någon faktura

Fakturan skickas ut till den e-postadress som finns registrerad på ditt kundkonto hos oss i samband med att ordern skickas från vårt lager. Om du inte mottagit någon faktura ber vi dig vänligast att kontrollera din skräppostmapp. Fakturan skickas aldrig tillsammans med varorna – i paketet finns det istället en följesedel som redovisar vilka varor som finns i paketet.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. För vissa produkter, såsom hygienartiklar gäller även obruten plombering. Läkemedel och Hälsokost är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Kontakta kundservice för att anmäla retur. alternativhalsa.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.