Kundservice

Vi föredrar om du kontaktar oss via epost, då har vi bättre möjligheter för att ge dig ett bra svar.

Frågor angående produkter och dess egenskaper besvaras endast via epost.
Per telefon besvaras endast ärenden som rör beställningar och betalningar.

Telefon: 011-160 800
E-post: Kontakt@alternativhalsa.se

Vanliga frågor

Här kan du hitta svar på dom vanligaste frågorna, kolla igenom sidan innan du kontaktar kundtjänst. Vi svarar på ditt mail inom 24-48 timmar under vardagar på mailadressen kontakt@alternativhalsa.se

Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag. När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id som du kan använda för att spåra din försändelse på servicepointinrikes.se Normalt tar leveransen 2-5 vardagar men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än 2 veckor, kontakta kundservice.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi skickar endast till adresser inom Sverige.

Jag har inte fått någon faktura

Fakturan skickas ut till den e-postadress som finns registrerad på ditt kundkonto hos oss i samband med att ordern skickas från vårt lager. Om du inte mottagit någon faktura ber vi dig vänligast att kontrollera din skräppostmapp. Fakturan skickas aldrig tillsammans med varorna – i paketet finns det istället en följesedel som redovisar vilka varor som finns i paketet.

Varför har ni gjort en kreditupplysning?

Det ska vara tryggt att handla genom oss och därför har vi självklart ett stort ansvar att göra så korrekta bedömningar som möjligt. För att kunna göra det hämtar Billmate vid fakturaköp bland annat information från en extern kreditupplysningbyrå. Informationen behövs också för att kunna identifiera dig och säkerställa att varorna skickas till din folkbokförda adress.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. För vissa produkter, såsom hygienartiklar gäller även obruten plombering. Läkemedel och Hälsokost är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Kontakta kundservice för att anmäla retur. alternativhalsa.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.